З метою створення сприятливих умов для розкриття індивідуальних особливостей, інтересів, потреб, формування у школярів орієнтації на той чи інший вид майбутньої професійної діяльності у загальноосвітніх закладах здійснюється допрофільна підготовка та профільне навчання учнів.
Шляхи та форми організації профільного навчання у місті забезпечуються через
У 2010-2011 н.р. профільним навчанням та поглибленим вивченням предметів учні 10-х класів охоплені повністю – на 100%, учні 11-х класів – 93 учні (32% ) охоплені суспільно-гуманітарним напрямком профільного навчання, 95 учнів (33%) – навчалися за універсальним напрямом, а також проходили навчання у центрі трудової підготовки учнівської молоді за такими професіями: водій, слюсар-авторемонтник, кухар, секретар-референт, оператор комп’ютерного набору, основи менеджменту.
Поглиблено вивчали предмети 419 учнів 8-11 класів:англійська мова -110 учнів ( СШ № 2);математика – 217 учнів (СШ № 10, 11);українська мова - 92 учні (СШ № 6, 7).Здійснювалась постійна психологічна та методична підтримка профільного навчання.
Середня загальноосвітня школа № 1 ім.Т.Шевченка котрий рік поспіль є опорною з проблеми «Профільне навчання та його можливості удосконаленні навчально-виховного процесу». Проте необхідно активізувати роботу щодо вивчення мотивів вибору школярами майбутнього профілю навчання, забезпечення відстеження змін в освітніх запитах, коригування напрямів профорієнтації. Необхідно також продовжувати системний моніторинг якості профільного навчання